Khamis, 11 Jun 2009

Sekapur Sireh - YM Raja Ahmad Raja Dato' Abd Wahid (Persidangan UMNO Cawangan Bandar Klang Selatan - 13 Jun 2009)

Alhamdulillah, eloklah kita merafakkan kesyukuran ke hadrat Allah s.w.t kerana dengan izin dan limpah kurnia-Nya, maka sekali lagi kita dapat bersama-sama menghadiri persidangan di Dewan Melayu yang bersejarah ini.

izinkan saya menimbau kembali konsep -Kepimpinan Melalui Teladan - yang dilancarkan oleh yang berbahagia Tun Dr. Mahathir Mohamad pada 19 Mac 1983.

Objektifnya ialah untuk menanam dan memupuk sifat kepimpinan yang berkesan bagi dicontohi, dihayati dan diamalkan oleh segenap lapisan masyarakat untuk menerap nilai kebertanggungjawab dan etika murni di kalangan kakitangan awam khususnya masyarakat amnya untuk mengubah sikap bagi mencapai dan memperkukuhkan nilai-nilai bagi mempertingkatkan etika kerja serta daya pengeluaran negara.

Sifat Positif sebagai teladan

kesederhanaan dalam tindakan dan tuturkata
wawasan dan strategi yang jelas
berakhlak tinggi
bersih hati, fikiran dan tindak tanduk
sentiasa memperbaiki diri dan membangunkan diri sendiri
berhemah tinggi berwibawa dan tegas dalam melaksanakan tugas

secara dasarnya ianya selaras dengan konsep 1malaysia yang diperkenalkan oleh yab perdana menteri dato seri mohd najib tun razak. bagi saya ini merupakan kesinambungan kepada konsep kepimpinan yang terdahulu yang kita harus contohi.

bagi pihak ahli cawangan saya dengan ini menyokong penuh konsep 1malaysia yang diterajui yab perdana menteri.

tidak lupa juga jasa allahyarham ayahnda saya, ym raja abd. wahid, yang banyak memberi tunjuk ajar dan khidmat ikhlas terhadap masyarakat di kota raja semasa beliau masih hidup. saya amat menghormati perjuangan beliau.

SAYA INGIN MEMOHON AMPUN DAN MAAF SEANDAINYA ADA TUTUR BAHASA SAYA YANG MELANGGAR ADAT KETIMURAN KITA. SESUNGGUH YANG BAIK ITU DATANG DARI ALLAH SWT DAN YANG BURUK ITU DATANG DARI DIRI SAYA SENDIRI.

SAYA SUDAHI UCAPAN SAYA DENGAN WABILLAHITAWFIKWALHIDAYAH WASALAMUALIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH

"Hormat Pada Yang Tua, Kasih Pada Yang Muda, Cinta Pada Yang Ada"

Salam hormat dari saya,



RAJA AHMAD RAJA DATO’ AB. WAHID
KETUA UMNO
CAWANGAN BANDAR KLANG SELATAN
BAHAGIAN KOTA RAJA

1 ulasan:

SRI SELAYANG SATU berkata...

SALAM PERPADUAN dari Cawangan Sri Selayang Satu, Seksyen 27 Shah Alam